יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

המלצת קריאה - קארי

אם יש משהו אחד שאתם צריכים לדעת עלי, זו העובדה שאני לא סובלת לראות סרט בלי לקרוא קודם את הספר עליו הוא מבוסס (במידה ויש כזה, כמובן, אחרת כל המשפט הזה לא רלוונטי!). לכן, לקראת "נובמבר הגדול" - נובמבר 2013, שעומדים לצאת בו המון סרטים נהדרים (כדוגמת "התלקחות", "ההוביט", "המשחק של אנדר" ועוד) - החלטתי לעשות השלמות קריאה.
היום, במקרה, החלטתי להמליץ דווקא על ספר שהסרט שלו יצא כבר מזמן, אבל לאחרונה יצא לו חידוש (ובהתאם לכך גם הוצאה מחודשת לאור בארץ). "קארי" של סטיבן קינג – נשמע מוכר?



מתוך תקציר הספר:
קארי וייט חיה בעיירה קטנה עם אמה הדתית הקנאית שממררת את חייה (בלשון המעטה, אם ניתן להוסיף). בבית־הספר היא הנערה המוזרה והדחויה. היא לעולם אינה לובשת את הבגדים המעודכנים, או אומרת את הדברים הנכונים, או מבינה את הבדיחות - שהן בעיקר על חשבונה. ואז, ברגע של חסד לא צפוי, מקבלת קארי הזדמנות להיות נערה רגילה וללכת כמו כולם לנשף הסיום של התיכון. אלא שבין השמלות הנוצצות וקישוטי הנשף אורב לה מעשה של אכזריות בלתי צפויה.
ואולם, איש אינו יודע שלקארי וייט יש כישרון מיוחד. היא יכולה לגרום לדברים לנוע באוויר בכוח מחשבתה בלבד. היא יכולה לגרום לדלת להיסגר, למאפרה ליפול, לספר לרחף באוויר. היא יכולה גם להפוך את הנשף למאורע שאיש מבני כיתתה לא ישכחו לעולם.



אם לא הבנתם זאת עד עכשיו – "קארי" הוא ספר אימה. אימה כזאת שתעשה לכם צמרמורת. אימה כזאת שמומלץ לקרוא אותה באמצע ליל חורף קר, מתחת לפוך, קריאה ממושכת אל תוך הלילה (ברצינות, כדאי לקחת ארבע שעות "חופשיות" ולקרוא את הספר בלי הפסקה. זה מעצים את החוויה, מניסיון!).
האם הספר לאמיצים בלבד? אני חושבת שכולם צריכים לתת לו צ'אנס. על אחת כמה וכמה אם אתם מתכוונים לצפות בסרט.

מה שמעניין במיוחד בספר, הוא צורת כתיבתו. הוא לא כתוב בגוף ראשון, וגם לא בשלישי – הוא ערבוב של הכל עם הכל. יש קטעים מנקודת מבטה של קארי עצמה, יש קטעים מתוך דוחות שנכתבו על המקרה המרכזי בספר, יש מחשבות של הדמות באמצע המחשבות של הדמות, יש חקירות משטרה, כתבי עיתונות – מה לא. ייתכן שחלקכם לא יאהב את הספר דווקא בגלל סגנון הכתיבה הייחודי שלו. אני חושבת שהכתיבה היא זו שגורמת לספר להיות כל כך חווייתי. מה שגורם לי לתהות – מה יקרה לכל זה בסרט? מה שמביא אותי למסקנה הראשונית –לקרוא ספרים תמיד לפני הסרטים. רואים? בסוף הוכחתי לכם משהו עם החפירה הזו! Have a happy reading.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה