יום שבת, 12 באוקטובר 2013

מערכות יחסים ב"בני הנפילים"

אנו ממשיכים עם פרסום הכתבות הנפלאות מהתחרות! והפעם, קבלו את כתבתה של שקד מילוא, על מערכות היחסים בספרי "בני הנפילים"! 



זהירות! ספוילרים!
במערכות היחסים הרומנטיות בשלושת הספרים הראשונים בסדרת "בני הנפילים", היו המון פרטים מעניינים, עליות ומורדות, שינויים בהרגשות, בתחושות שלנו ושל הדמויות. רציתי לספר מה לדעתי מושך ומעניין אותנו במערכות אלה, ואיך הן מתמשכות על פני הספרים.
ניקח לדוגמה את המערכת הבולטת ביותר, שרוב התוכן והעלילה בספר סובבים סביבה, קליירי וג'ייס. לפי התחושה שלי, ניתן להבחין שכבר מההתחלה, אך לא מהרגע הראשון, ידעו השניים מה הם מרגישים אחד כלפי השנייה. למרות שלאחר הנשיקה הראשונה שלהם היה להם "ריב" היה ניתן לדעת לכל הפחות שקליירי ידעה מה היא מרגישה (ובהמשך שגם ג'ייס). כשסיימון גילה על קליירי וג'ייס הוא הכניס גם את עצמו לתמונה וחושף לקליירי שיש לו רגשות כלפיה. לאחר שמתגלה לקליירי וג'ייס שהם אחים הכל משתבש.. הם לא יודעים מה לעשות, ולא יכולים לשנות את רגשותיהם. לאחר ריב נוסף שלהם, הם מנסים להתרחק אחד מהשני. קליירי מפתחת מערכת יחסים רומנטית חדשה עם סיימון, אבל לאחר נשיקה בגלל "אילוץ" של ג'ייס וקליירי מול סיימון (ואיזבל) סיימון מבין שלו ולקליירי לא יכול להיות קשר רומנטי.
כמו כן, היו עוד מערכות יחסים רומנטיות ומעניינות לא פחות בספרים. למשל היחסים בין מגנוס ואלק, סיימון ומאיה, וסיימון ואיזבל.
אך המטרה שלי היא לא לספר את תוכן הסיפורים, אלא מה מעניין אותנו הקוראים כל כך בהן. כיוון שאני ומכרים שלי קראנו את הספרים, ואנחנו גם נוהגים לדבר עליהם (והרבה) אני יכולה להעיד שבכל מערכות היחסים בספרים יש כמה אלמנטים חוזרים:
הראשון הוא ההפתעה. פעמים רבות בספרים ניתן לצפות מה יקרה. אך יש פעמים, לרוב כשזה נוגע במערכות היחסים הרומנטיות בספרים, יש הפתעה מוחלטת בעניין, מה שגורם לנו הקוראים להתעניין ולרצות להמשיך לדעת ולקרוא על היחסים האלה.
השני הוא חוסר הידיעה והפתח לעיבוד שלנו על הכתוב. פעמים רבות משתמשת הסופרת במסתוריות ובערפול הדברים. בספרים יש הרבה סופי פרקים הקשורים במערכות היחסים, שבעצם "קוטעים" את סוף הסצנה ובכך משאירים, לנו הקוראים, מקום לעיבוד הכתוב והבנת הדברים. לפעמים לא ניתן לדעת בדיוק מה קרה, או מה הכוונה המדויקת של הסופרת, עד שממשיכים לקרוא וההסבר מתגלה במועד מאוחר יותר.
אלמנט נוסף הוא ה"אהבות האסורות"  הרבות שנמצאות בסיפור. לדעתי כמעט כל מערכת יחסים בסיפור היא בעצם "אסורה". תחילה ג'ייס וקליירי, שמגלים כבר בתחילת היכרותם שהם אחים. הדבר מונע מהם לפתח את היחסים שלהם, וגורם להם רק להתרחק ולכעוס אחד על השני רוב הזמן. לאחר שהעובדה שהם אחים מתגלה כשקר, ג'ייס וקליירי מקבלים סוף סוף הזדמנות  למה שרצו. עוד דוגמה היא היחסים בין מגנוס לאלק. בעבר בקרב ציידי הצללים הייתה סוג של "הומופוביה", ואמנם לא היה רשום את זה בבירור, אך להיות "הומו" היה אסור. בנוסף לכך, הוא התאהב במכשף, וציידי הצללים "אמורים" לפתח מערכות יחסים כאלו עם ציידי צללים. יש עוד כמה דוגמאות, כמו העובדה שסיימון הוא ערפד, דבר שעלול לפגוע גם ביחסים בינו לבין מאיה, וגם ביחסים בינו לבין איזבל.

הדבר שאותי מעניין לדעת ולקרוא עליו בספרים הבאים הוא איך הסופרת מתכוונת להמשיך את הסיפור. לפי סוף הספר השלישי, רוב מערכות היחסים "נגמרו", או יותר נכון, נקטעו ב"סוף טוב". רוב העניין בספרים היה הקטע ה"אסור". עכשיו מעניין אותנו הקוראים לדעת איך זה ימשך, והאם הסופרת תצליח להמשיך לעניין, לרגש, להכעיס, להעציב ולהצחיק אותנו כל כך, כמו שלדעתי ולדעת רבים הצליחה גם בשלושת הספרים הראשונים בסדרה.


מה דעתכם? מסכימים? לא מסכימים? כתבו לנו הכל!

2 תגובות:

  1. אעאעאעאעאאעאעאעעאעא לאאאאאאאאאאאאא למה לא הקשבתי להתרעת ספוילרים???

    השבמחק